Femelle.no | Våre bloggere | Blogge hos oss? | Ukens konkurranse | Få nyhetsbrev

FRONTSJEF I LOKALAVISA!

«DET ER IKKE PLASS TIL DEG I BRANSJEN!»

KUPPET ENEBOLIG OG FLYTTET INN PÅ EN UKE

VIXEN INFLUENCER AWARDS

GLAM MAKE-UP PÅ 20 MINUTTER

MY GLAMSQUAD

VIDEOBLOGG: EN MÅNED I AMERIKA!

BACKPACKING PÅ BUDSJETT

NEW YORK FASHION WEEK

Å VÆRE DELTAKER I REALITY-TV

Arkiv for desember 2013

Fresh Fitness

Good morning, sunshines! I skrivende stund ligger jeg i sengen med macen på fanget sammen med en stor kopp kaffe og en yoghurt til frokost. Jeg skal snart løpe av sted på trening, og jeg orker ikke å proppe i meg en feit frokost før kroppen får kjørt seg en time på mølla. På programmet i dag står det geriljaintervaller, full body strenght og kanskje en liten spinningtime med en virtuell instruktør. Har dere vært med på slike timer før, forresten? Om dere ikke har det, så måå dere prøve! Noen ganger er man helt alene i salen med en tv-instruktør, og da er det lov å drite seg ut litt. Jeg blir alltid så klein i spinningsalen når jeg ikke klarer å holde tempoet til instruktøren, så dette er en god investering for min del! Haha 🙂

Skjermbilde 2013-12-12 kl. 23.49.02

Senere i dag skal jeg ut på kino med jentene å se den nye Hobbit-filmen. Noen av dere som har sett den? Husker nesten ikke eneren, så om jeg rekker det så skal jeg snurre film før møtet med jentene. Hva skal dere i dag?

Sunn kos

Hei, og god kveld! 😀 Denne uken har bestått av flere gode økter, så jeg følte jeg kunne unne meg en deilig julemiddag med samboeren foran tv-skjermen i går. Hva gir vel mer julestemning enn julefilmer? I går ble det Grinchen på skjermen, og den er like fantastisk hver gang! Jeg slo jeg ihjel en time på mølla med 15 incline og geriljaintervaller på formiddagen, og tok en time gjennomgang av styrkeprogrammet jeg har fått av PT-teamet. God samvittighet føles så deilig! I dag har jeg ikke gjort annet enn å jobbe på Sonans (trives såå godt!) og drive med bloggarbeid, men jeg får ta igjen et par timer på Fresh Fitness igjen i morgen. Fler av dere lurer på hva jeg spiser som snacks, hva jeg gjør for å holde søtsuget unna og hvordan jeg gjør den gode fredagsfavoritten sunn. I mitt tilfelle så er ikke søtsuget noe problem, da det rett og slett ikke eksisterer. Jeg kan gjerne spise en sjokoladebit, men det er ikke noe jeg «må ha». Jeg syns det er bedre med andre ting, som for eksempel hjemmelagt sashimi! Jeg er heller ikke den som holder tilbake på favorittmiddagen for å spare kalorier – jeg gjør heller et par små justeringer for å gjøre retten sunnere. Her er mine beste kortholdstips for sunn kos og snacks:

310671-8-1358279169379310671-10-1355404913033-n800IMG_9625310671-8-1351193982724

1. Salmalaks eller norsk oppdrettlaks i skiver med sesamfrø. Soyasaus og wasabi som tilbehør – masse proteiner, veldig lite kalorier! 2. Popcorn og kokosboller istedenfor potetgull og melkesjokolade. Snacksen veier lite og inneholder lite kalorier per 100 gram. 3. Baconsnacks istedenfor annet potetgull. Fattig på kalorier og karbohydrater, tørt og mettende. 4. En god shake, enten det er måltidserstatter, energigivende eller proteiner. Min favoritt er sjokoshaken fra Herbalife og jordbærshaken fra Hulk-i-Bulk. Sistnevnte solgte de på www.norvita.no før, og jeg var avhengig helt til de tok ut produktet fra sortimentet. 5. Hjemmelagde bountykuler av mørk sjokolade, cocosa fra www.iherb.com, sukrinmelis, melk og steviadråper. 6. Yoplait dobbel 0% yoghurt med frukt. Jeg liker å tilsette kiwi til pasjonsfruktyoghurten, og blåbær i blåbæryoghurten. 7. Taco med speltlomper, creme fraiche, hjemmelaget salsa, tacokrydder og guacamole. Dropp de ekstra kaloriene! 8. Erstatt det røde kjøttet med fisk, kylling og svin. Kylling og svin er en gode proteinkilder, og fet fisk gir deg riktig fett. 9. Vin er godt, men her er det også lett å skeie ut. Jacobs Creek og Paxis er vinmerker som inneholder færre kalorier og karbohydrater 😉

Lever du, egentlig?

Som blogger er det nesten forventet at man skal poste glade, lystige og inspirerende tekster hver dag. Man skal ta bilder i hvitt lys, bakgrunnen skal være hvit, og motivet skal gjerne være rosa – eller deg selv. Alt skal være rosenrødt. Du skal trene hver dag, sminke deg med sponsede produkter, og ta outfitbilder av nyinnkjøpte klær. Håret skal være sponset, vippene skal være falske og neglene skal dekkes med gele og glitter. Du skal være fornøyd, og vise det. Og er du misfornøyd med noe, så handler det alltid om utseendet ditt og kroppspresset som finnes i dagens samfunn (hvilket du selv nekter for at du bidrar til å forverre). Det er forventet at du poster tre daglige innlegg, selv om du egentlig bare har inspirasjon til å skrive ett. De to andre blir som regel et lettkledd bilde, et bilde av chihuahuaen din, eller de såkalte «inspirasjonsbildene» som jeg heller ville kalt tom-for-inspirasjon-bildene. Du skal spise på cafè med en venninne eller homofil venn – helst hver dag. Og gjerne på Joe & The Juice. Selv om du har brukt opp alle pengene dine. Du blir sett på som en utømmelig kilde og skal alltid være full av energi. Og når folk ser deg ute i virkeligheten er det om å gjøre å smile så falsk som mulig, i fare for at «leserne» tror du er en overlegen bitch. Og det er ikke engang det skumle ved å være ute i verden som blogger. Hva med alle de som står opp, tar bilder av seg selv, redigerer de til det ugjenkjennelige før de poster det. Hva med de? Blir de i det hele tatt gjenkjent på gaten? Dette er presset de «større» bloggerne har over skuldrene sine i dag. Og jeg kan ikke fatte hvorfor de gidder, for de legger opp til det selv. De eneste menneskene de legger press på ved å oppføre seg slik, er dem selv. Hvor slitsomt er det å leve et forventet liv fra du står opp og til du legger deg? Det lurer jeg på.

310671-10-1351905656054

Nå har jeg vært snill. Så over til den delen dere kommer til å hate meg for: hvorfor kan ikke folk bare legge fra seg forventningene, senke skuldrene, spise hva de vil og leve? Livet handler ikke om å ha mest likes og followers i sosiale medier, mest lesere på bloggen (som mest sannsynlig ikke eksisterer om tre år) mest sponsede produkter og mest glam. Og selv om det gjør det for noen mennesker – hvorfor må de prakke det på alle andre? Det er litt som religion. Du kan tro hva du vil, bare gi faen i å prakke det på meg. I det siste har jeg fått øynene opp for komediebloggere og sinnabloggere, rett og slett fordi de gir litt faen – og likevel er populære. Det er min største bloggdrøm, dersom jeg måtte velge blant alle idiotdrømmene i blogghavet. Å bli kjent for å være laidback og ærlig istedenfor å fremstille meg selv som noe jeg absolutt ikke er. Hvor deilig er det ikke å lese om folk som er mer negative enn deg selv, enn å hele tiden måtte se opp til de redigerte livene til rosabloggerne? Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg føler meg myyye bedre etter å ha lest slike blogger enn det jeg gjør når jeg leser rosablogger. Jeg er så lei av redigeringsprogrammer, brushtool-apper, fotballfrues magebildediskusjoner og #tagforlikes. Jeg er faktisk så lei at jeg vurderte å slette både Instagram, blogg og Facebook, bare for å slippe å se de PR-kåte trynene til folk. Alle de jeg har «likt» på Facebook som jeg overhode ikke finner interessante. Alle jeg følger på Instagram for å være hyggelig, og alle «facebookvenninnene mine» som blotter både pupper og ræv for å få muligheten til å vise seg fra sin dummeste side i «VI MENN-PIKEN» og «BRUN OG BLID»-konkurranser. Jeg vet det er 2013 og alt skal være så teknologisk, sosialt og fresht, men går det seriøst ikke an å ta seg en proteinshake på trening i 2013 uten å måtte skryte av det på Instagram? #fitness #workout #proteins #muscles #fuckthisshit. Nå er det nok. Jeg skal legge det fra meg, jeg også. Jeg tror det er sunt å gi litt mer faen.

Vi lever ikke. Vi er som fotojapser på sightseeingtur til Bergen. Vi tar bilder, deler bildene og husker ikke en dritt av selve turen.

Good news

UNNSKYLD! ♥ Jeg har vært så lite aktiv denne uken at jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg har hatt besøk av bestevenninnen min i en hel uke, og vi har festet, spist god mat, vært på shopping og… ja, jeg har ikke rukket å skrive noen gode innlegg. Jeg er egentlig litt imot å poste et bilde eller en kjip tekst bare for å trekke dere hit, men jeg kunne jo heller tatt en pause og sagt ifra om det på forhånd. Jeg ser på statistikken at dere har vært hyppig innom, og det beklager jeg. I forrige uke skrev jeg på bloggen at jeg hadde fått meg ny jobb på Fresh Fitness i Drammen. I går fikk jeg flere gode nyheter via telefonen! Det viser seg at jeg har fått enda en jobb, og denne gangen er det som admin hos Sonans i Drammen! Her skal jeg være resepsjonist, administrator, rådgiver via telefon og mail, booke inn elever til rådgivning og fag, og alt som hører med. Styre skolen sammen med resten av staben, rett og slett. Tilsammen har jeg nå en deilig 100% stilling som inneholder de to tingene jeg liker best: kontorarbeid og trening. Livet smiler ♥ I dag reiser Lisa dessverre hjem, men det betyr at jeg får mer tid til dere og bloggen 🙂 Jeg har som sagt noen nye samarbeid på gang, så følg med!

310671-12-1354893702314

Sko: dinsko, Jeans: vero moda, Genser: Gina Tricot, Veske og jakke: HM, skjerf: bikbok og macetui fra Marc Jacobs ♥

Mitt treningsprogram

I samarbeid med PT-teamet på Fresh Fitness Åssiden og nøye research på nett, har jeg nå kommet opp med et perfekt treningsprogram som passer min kropp og mine mål. Målet er å få en slankere og mer trent kropp – ikke å se ut som en kleshenger, men å vite at kroppen min kan klare tunge løft og lange turer uten å bli sliten eller å være avhengig av andre. Dessverre er det ikke like lett for meg som for mange andre da jeg har lavt stoffskifte, hormonell ubalanse og null basalforbrenning. Forhåpentligvis begynner jeg på medisiner iløpet av vinteren, men foreløpig er det bare hardt treningsprogram og strengt kosthold som hjelper.

Skjermbilde 2013-11-21 kl. 15.03.35

Ifølge PT-programmet mitt skal jeg trene styrke på mandager og fredager, og kondisjonsintervaller på mølla hver onsdag og lørdag. Kondisjonsintervallene mine består av ti minutter intens løping. Jeg setter farten på 12 og løper 45 sekunder med 15 sekunders pause. Dette gjør jeg ti ganger etter hverandre – helst uten lengre pauser enn de 15 sekundene jeg har fått tildelt mellom intervallene.

__________________________________________________________________________________________

Benkpress 20 kilo oppvarming, 30 kilo 8×2 repetisjoner – avslutte med maksløft 35 kilo

Knebøy 30 kilo oppvarming, 40 kilo 8×2 repetisjoner – avslutte med maksløft 50 kilo

Skråsittende beinpress 60 kilo oppvarming 10×1, 106 kilo 8×2 repetisjoner

Nedtrekk (mage, rygg, armer) 40 kilo 8×3 repetisjoner

Sittende roing, armer 40 kilo, 8×3 repetisjoner

Triceps pulldown med tau, armer 40 kilo 8×3 repetisjoner

Utfall frem med og uten rotasjon, håndmanualer på seks kilo i hver hånd

Skulderpress (armyløft) fem kilo manualer i hver hånd, 10×3 repetisjoner

Biceps konsentrasjonscurl i slynge med egen kroppsvekt, 6×3 repetisjoner

Lateral fleksjon med skulderbalansering på BOSU-ball, 6×3 repetisjoner

Sit-up på gymball med egen kroppsvekt 10×5 repetisjoner

Sit-up på skråbenk med ti kilo vektskive på bryst, 8×3 repetisjoner

Nedtrekk ved bruk av magemuskler og brystbelte, 40 kilo 10×3 repetisjoner

Core-stativ mage/rygg 8×2 repetisjoner – 8×1 repetisjoner med utstrekte bein

mølle/ellipse/sykkel/romaskin 30-60 minutter

__________________________________________________________________________________________

The past few days

Blogginspirasjonen har ikke akkurat vokst på trær om dagen, så jeg legger ut noen flere bilder fra min Instagram @Haugaard91. Bestevenninnen min, Lisa, har kommet fra Porsgrunn for å bo her i en halv uke, og i dag har vi vært ute på en deilig pasta carbonara-lunsj på Jonas B. Gundersen i byen. Vi har også handlet inn litt til helgen, og nå skal vi pleie skjønnheten litt før helgens festligheter ♥ I dag fikk jeg den beste nyheten så langt i høst. Jeg har nemlig fått meg jobb på Fresh Fitness i Drammen! Gjett om denne bloggeren skal bli sterk og fit? Så nå er det bare å få rumpa ned på Fresh og melde dere inn! Det er helt seriøst verdens beste treningsmiljø der!

1. Lunsj med Lisa på Jonas B. Gundersen i Drammen. 2. Outfit fra Gina Tricot og Bershka. 3. Hjemmelaget julelunsj!

Skjermbilde 2013-12-05 kl. 17.02.34

Skjermbilde 2013-12-05 kl. 17.03.16

4. Treningsantrekk fra Under Armour – www.norvita.no 5. Arapapegøyen til Stian og familien. Søt! 6. 106 kilo i beinpress (!)

Up we go

Hei! 😀 I dag er dagen. Jeg og samboeren flytter opp til toppetasjen og blir værende helt til 15. februar! Leiligheten vår skal få en liten make-over, og det er mye lettere å få ting gjort når man ikke bor i selve kaoset. Så i år blir juletiden og nyttårsaften feiret i toppetasjen med god mat og gode venner. Det samme gjorde vi i fjor – årets begivenhet! I dag skal julen inn i hus. Treet skal pyntes, advendtslys skal stilles opp, og nissene skal frem. Stian mener det er for tidlig, men for meg er det aldri for tidlig å slippe inn julen. Gjett om jeg skal spille julemusikk på anlegget, a! *crazymoment* Treningsavtalen med Daniel på Fresh Fitness er bare tre timer unna, så jeg får komme igang. Visste dere forresten at treningskjeden har en egen låt? Subscribe på Fitness-listen min på Spotify, så finner du den ♥ Refrenget er såå fengende!

Skjermbilde 2013-11-26 kl. 14.45.16

Forresten.. Min nye samarbeidspartner, Freya Lingerie, har laget en konkurranse der du kan vinne hele fem (!) undertøysett! Det eneste du trenger å gjøre er å dele et bilde i sosiale medier av noe som gjør deg glad, og hashtagge det med #mymomentfreya. Alle bildene legges ut på Freyas blogg, og den finner du her 🙂 Under finner dere mine lykkebilder. God mat, kjærlighet og reise. Lykke til! ♥

Instalately

Skjermbilde 2013-11-30 kl. 23.35.36

1. Meg og Yasmine ♥ 2. Fredrik og jeg ute på oppdrag for Russedress! 3. YOLO å sitte på med mamma. 4. DIY blomsterkrans ♥

Skjermbilde 2013-11-30 kl. 23.36.23

5. Hjemmelaget sushi, laksemaki. 6. Pakke i posten. Wtf? 7. Sommer i november. Hvor er snøen? 8. Hjemmelaget julemiddag ♥

Skjermbilde 2013-11-30 kl. 23.37.06

9. Treningstøy fra Under Armour. 10. Hodeskallen kledde de bedre enn meg. 11. Sliten etter cardio! 12. #heymark #therealfacebook ♥

Følg meg på @Haugaard91 – jeg følger alle tilbake.