Hei, og god kveld! 😀 Denne uken har bestått av flere gode økter, så jeg følte jeg kunne unne meg en deilig julemiddag med samboeren foran tv-skjermen i går. Hva gir vel mer julestemning enn julefilmer? I går ble det Grinchen på skjermen, og den er like fantastisk hver gang! Jeg slo jeg ihjel en time på mølla med 15 incline og geriljaintervaller på formiddagen, og tok en time gjennomgang av styrkeprogrammet jeg har fått av PT-teamet. God samvittighet føles så deilig! I dag har jeg ikke gjort annet enn å jobbe på Sonans (trives såå godt!) og drive med bloggarbeid, men jeg får ta igjen et par timer på Fresh Fitness igjen i morgen. Fler av dere lurer på hva jeg spiser som snacks, hva jeg gjør for å holde søtsuget unna og hvordan jeg gjør den gode fredagsfavoritten sunn. I mitt tilfelle så er ikke søtsuget noe problem, da det rett og slett ikke eksisterer. Jeg kan gjerne spise en sjokoladebit, men det er ikke noe jeg «må ha». Jeg syns det er bedre med andre ting, som for eksempel hjemmelagt sashimi! Jeg er heller ikke den som holder tilbake på favorittmiddagen for å spare kalorier – jeg gjør heller et par små justeringer for å gjøre retten sunnere. Her er mine beste kortholdstips for sunn kos og snacks:

310671-8-1358279169379310671-10-1355404913033-n800IMG_9625310671-8-1351193982724

1. Salmalaks eller norsk oppdrettlaks i skiver med sesamfrø. Soyasaus og wasabi som tilbehør – masse proteiner, veldig lite kalorier! 2. Popcorn og kokosboller istedenfor potetgull og melkesjokolade. Snacksen veier lite og inneholder lite kalorier per 100 gram. 3. Baconsnacks istedenfor annet potetgull. Fattig på kalorier og karbohydrater, tørt og mettende. 4. En god shake, enten det er måltidserstatter, energigivende eller proteiner. Min favoritt er sjokoshaken fra Herbalife og jordbærshaken fra Hulk-i-Bulk. Sistnevnte solgte de på www.norvita.no før, og jeg var avhengig helt til de tok ut produktet fra sortimentet. 5. Hjemmelagde bountykuler av mørk sjokolade, cocosa fra www.iherb.com, sukrinmelis, melk og steviadråper. 6. Yoplait dobbel 0% yoghurt med frukt. Jeg liker å tilsette kiwi til pasjonsfruktyoghurten, og blåbær i blåbæryoghurten. 7. Taco med speltlomper, creme fraiche, hjemmelaget salsa, tacokrydder og guacamole. Dropp de ekstra kaloriene! 8. Erstatt det røde kjøttet med fisk, kylling og svin. Kylling og svin er en gode proteinkilder, og fet fisk gir deg riktig fett. 9. Vin er godt, men her er det også lett å skeie ut. Jacobs Creek og Paxis er vinmerker som inneholder færre kalorier og karbohydrater 😉