God morgen 🙂 Håper dere har hatt en like behagelig og deilig morgen som meg! Forrige arbeidsøkt på Sonans ble noe kortere da jeg klarte å forsove meg – det gjør vi ikke igjen, for å si det sånn! Det finnes ingen verre følelse enn å våkne av deg selv når du helst skulle irritert deg over vekkerklokken. Da vet du at noe er galt, spesielt når telefonen er full av tapte anrop. Helgen har bestått av noen harde treningsøkter, og jeg har forbrent rundt 5000 kalorier både på mølla, på body pump-time og i styrkeavdelingen. Deilig! Jeg har til og med fått med meg samboeren over dørstokkmila, og vi makset begge to 179 kilo i beinpress (!) Det er maksvekten på stativet det *stolt* Jeg har også lastet ned Lifesum-appen (tidligere Shape-up) og den registrerer alt jeg har spist, drukket og trent, så nå er det ingen kjære mor.. Da kan jeg hvertfall vise frem appen neste gang legen skal sjekke hva jeg har spist i forhold til reaksjoner på ting jeg kanskje ikke tåler og liknende. Helt genialt!

Vel.. mens vi snakker om mat. Frokost er dagens viktigste måltid, og det er nå du skal fylles med energi og sunne kalorier. Jeg har aldri vært flink til å spise frokost, men jeg håper at denne lille oppskriften vil gjøre det enklere både for meg – og kanskje for dere andre der ute som kanskje sliter med det samme. Alt du trenger er et norgesglass eller en krukke å oppbevare frokostblandingen på, og så er det bare å blande sammen det beste du vet av frokostblandinger, nøtter og tørket frukt og bær. I min har jeg fruktmüsli fra Rema 1000, mandler, tørket frukt, rosiner, gresskarkjerner, havregryn og knust, tørket kokos. Voila, en perfekt frokostblanding som passer til både melk, yoghurt og cottage cheese! Håper det smaker ♥