I dag, 12. januar, har jeg vært tolv dager uten sukker. Jeg har riktignok hatt en utskeielse på alkoholfronten og tatt meg en kebab, men jeg har ikke drukket brus, spist potetgull eller godteri. Meningen er at jeg skal holde ut helt til vi drar på Norefjell første helgen i mars, men vi får se hvor streng jeg skal være med meg selv. Jeg har nemlig 950 gram risgrøt fra Fjordland stående i kjøleskapet, og grøt kan umulig spises uten sukker og kanel. Da er alternativet å kaste den når den går ut på dato, og vi kaster vel ikke mat, gjør vi vel? Men igjen så vet jeg jo at det er mye lettere å sprekke igjen om jeg sprekker den første gangen. Det har liksom noe med det å kunne si antall dager, og jeg skal stolt si at jeg har klart meg 60 dager uten sukker når den tid kommer.

Så hva gjør jeg når sukkersuget inntreffer? Jeg har flere alternativer. Jeg tar meg en kopp te med ekte honning uten tilsatt sukker, jeg tar meg en neve popcorn eller mandler, jeg spiser klementiner og zero calorie yoghurt og drikkevarer. Og det går helt fint. Jeg har aldri vært en sukkerslave og jeg har alltid valgt salt istedenfor søtt, så heldigvis får jeg aldri cravings på kaker, vafler, pannekaker og sånt andre kanskje sliter med å holde seg unna. For å holde motivasjonen oppe er jeg med i denne facebookgruppen sammen med 48 000 andre. Sleng deg på da vel! #ÅtteUkerUtenSukker ♥

IMG_3258 IMG_3252