Jeg elsker fisk og skalldyr, og laks kommer høyt opp på den listen. Jeg spiser fisk minst tre dager i uken, og etter litt inspirasjon fra Adams Matkasse har jeg kommet opp med en ny rett. Denne fikk være fredagsmiddagen i går, og siden jeg alltid laget mye mat får jeg denne deilige og sunne retten til lunsj også! Du trenger laksefilet, chili, hvitløk, lime, soyasaus, sesamfrø, ris (jeg bruker byggris) og ønsket salat. Jeg foretrekker en god blanding av frukt og grønt, med masse sterk rødløk!

IMG_1037IMG_1035IMG_1038

Grill laksefileten i ovnen i foliepakningen den kommer i. Dryss over hakket chili og hvitløk, sesamfrø, saften fra et par båter lime, og hell over soyasaus. La laksen steke på 180 grader på varmluft til den er oransje i toppen og det rosa kjøttet på innsiden deler seg forsiktig. Dette kan variere fra ovn til ovn – i min tar det ca 12 minutter. Kok opp ønsket antall boil-in-bags med ris eller byggris. Hakk deretter opp ønsket grønnsaker. Jeg lagde en salat jeg ofte lager til indisk mat, og kjører på med en tropisk frukt for å tone ned chilien og hvitløken i laksen. Legg alt på et fat og server med vanlig lettrømme. Bon appetít!