God morgen! På søndag lagde jeg en middag som fanget oppmerksomheten til mange av dere på Snapchat. Over hundre av dere screenshottet min selvkomponerte step-by-step oppskrift, og jeg fikk frierbrev og komplimenter kastet etter meg. Altså.. vi snakker om en bakt potet liksom. Haha! Jeg lovte dere at oppskriften skulle komme ut i går, men på grunn av personalmøte, fotballtrening og andre saker endte det hele med en liten bloggpause. I dag kommer oppskriften, og vet du hva som er det beste med den? Den er sunn nok til å kunne spises på en vanlig tirsdag! Søtpoteten er rik på vitamin A og C,fiber, kalium og antioksidanter og den er næringsrik nok til å regnes som en av de beste grønnsakene du kan spise. Den regulerer blodsukkeret og kan derfor også stoppe søtsuget med sitt naturlige sukkerinnhold, og som et lite pluss inneholder den mye betakaroten som gjør at brunfargen vi oppnår om sommeren varer lenger. Derfor skal du spise dette i kveld!

Du trenger for to personer er en stor søtpotet, rømme, mais, bacon, purre, rødløk, ost og salat av eget ønske ♥

P2147009P2147008

Sett ovnen på 200 grader, og stikk hull i hele poteten med en gaffel og kast den inn. Poteten er ferdig bakt når det pipler saft ut av hullene, og du kjenner fort om den er myk på innsiden. Mens poteten bakes steker du baconterninger og kutter opp grønnsakene. Osten rives, og rømmen blandes med mais. Ta poteten ut av ovnen og del den i to. Bruk en skje og grav ut innmaten – denne skal blandes med bacon og legges tilbake i skallet. Topp poteten med mer bacon, rødløk, purre og ost, og ha den i ovnen til osten er gyllen. Server med ønsket salat (jeg bruker masse avocado for å få i meg fett i tillegg til karbohydratene) og maisdressing! Bon apetìt ♥