1. Kaffe. Om jeg ikke rekker det hjemme, så er det noe av det første jeg gjør når jeg kommer på jobb. En kaffekopp i morgenkåpen mens man sminker seg og hører på musikk er noe jeg elsker, men sjeldent tar meg tid til. Det er den absolutt beste måten å starte dagen på!

2. En god frokost – gjerne på verandaen om det er sol. Rundstykker, reker, egg, røkt laks og masse deilig frokostjuice. Det er viktig med energi, mat med høyt næringsinnhold og litt ekstra brainfood før du stikker på jobb. Dette er jeg selvfølgelig dårlig på selv, men gjør som jeg sier – og ikke som jeg gjør!

3. Stillhet. Det er ikke alltid musikk er det riktige for dagsformen, og stillheten i seg selv kan være ganske så beroligende. Et lite gjesp fra en trøtt hund, fuglesang utenfor vinduene, lyden av dusjstrålene som treffer gulvet og en vannkoker som står å bobler.

4. Trening i form av jogging eller yoga – ingen mellomting her altså. Jogging for å få igang blodomløpet til hjernen og for å få energi og glød utover dagen, eller yoga for å starte dagen på en avslappet måte mens du tenker på alt annet enn jobb, hverdagsmas og stress. Dette har du tid til å tenke på senere, dessverre!

5. God tid. Dette får du ved å pakke vesken og legge frem klær dagen før, smøre matpakken klar og dusje på kvelden. Finnes det noe bedre enn å våkne nydusjet i rent sengetøy, forresten? Og spesielt da man har god tid? Da får du til og med tid til å surfe litt på mobilen før du må opp og hoppe!

8b2302b7-1e5d-441c-a1a9-32e9e2f0a208

Den nordiske befolkningen er blant de lykkeligste menneskene på jord ifølge flere studier. Men dette gjelder ikke nødvendigvis om morgenen. Visste du at hele 30% av oss starter morgenen med dårlig humør? Det ønsker jeg jo selvfølgelig å endre med denne kampanjen fra Rynkeby juice. Selv er jeg et skikkelig morgenmenneske når du først får meg opp av sengen. Jeg er helt UMULIG å vekke (jada, jeg skal ikke lyve på meg noen superheltegenskaper) men når jeg først har satt igang maskineriet er jeg ustoppelig, og til tider litt irriterende. Blidfis, gladlaks, energibombe – kall meg hva du vil. Testen de har gjort i forbindelse med kampanjen viser at vi igjennom både fysisk aktivitet, mental velvære, en god frokost, gode morgenrutiner og godt selskap kan oppnå trivsel og mentalt overskudd på morgenen. Spesielt selskap med andre er en avgjørende faktor for vårt gode humør. Forhåpentligvis kan dette inspirere andre til å gjøre sine morgener litt bedre.

4efe486e-66c9-436f-8cc5-648667fa5888

Hva er ditt beste tips for et godt humør på morgenen? 🌻

ANNONSE